sâmbătă, 7 septembrie 2013

Cadouri

Ce este un cadou? După mine este un obiect pe care îl dai cuiva pentru o realizare și pentru al impulsiona să continue să evolueze și să aducă în continuare un beneficiu comunității prin realizările sale sub orice formă.
Așa văd eu lucrurile și de aceea mi se pare că ar trebui răsplătiți oamenii care chiar fac ceva și care muncesc din greu. De exemplu dacă o echipă de muncitori termină o construcție mai repede decât planul alocat și este în regulă mi se pare normal ca acea echipă să primească un bonus financiar sau întâietatea la proiecte mai mari și mai importante.
 La fel ar trebui să fie construit și sistemul de învățământ. Cine muncește intelectual și învață și ia examenele să fie lăsat să aleagă la ce liceu, ce facultate vrea să meargă mai întâi. Apoi tot mergând spre coadă, cei care nu au nici o treabă cu învățatul să fie învățați o meserie și să fie trimis la muncă. Cam așa zic eu că ar fi bine să fie un sistem de învățământ eficient.
Cât despre cadouri, paradoxal cele mai multe le primim când sărbătorim anumite evenimente: ziua de naștere, nunta, botezul și onomastica și alte de genul acesta. Și acum stau și mă întreb de ce dăruim atunci? Te premiez că ești în viață? Te premiez că nu te cerți și nu te desparți de nevasta ta pe care ai jurat să o iubești veșnic? Te premiez pentru că ai intrat în rândul creștinilor și astfel te impulsionez să rămâi așa?(asta chiar are logică :)) ). Sau aducem cadouri,în stil capitalist, numai pentru a acoperi valoare mesei și băuturii pe care sărbătoritul ne-o oferă?
Poate că ești de acord cu ultima fraza, dar strămoșii tăi, la începuturi, de ce ofereau cadouri?
Eu îți ofer cadou melodia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu